پاستا در همه جا محبوب است. با این وجود، تولید پاستا و تهیه تمام انواع آن در همه جا با کیفیت بالا و مقادیر کافی آسان نیست. برای مثال، آسیابان‌ها و تولیدکنندگان ماکارونی در آفریقا و آمریکای جنوبی با چالش‌های بزرگی از نظر کیفیت همراه با فشارهای بالای قیمت مواجه هستند. وابستگی آنها به واردات گندم منجر به ناامنی عرضه و نوسان کیفیت مواد خام می شود. در برخی موارد روش های مختلف پخت و پز مانند زمان پخت و نیاز به مقاومت ماکارونی در پختن بیش از حد، چالش های بیشتری را برای تولید کنندگان ایجاد می کند.

گندم دوروم در تولید پاستا

گندم دوروم به طور سنتی برای تهیه انواع پاستا و ماکارونی استفاده می شود. با این حال، تنها بخشی ماکارونی جهان از Triticum durum با کیفیت بالا تولید می شود. بسیاری از تولیدکنندگان انواع ارزان تر و پرمصرف گندم مخصوص  نان

Triticum aestivum را انتخاب می کنند. کمبود مواد خام، افزایش قیمت کالاها و زنجیره تامین ناپایدار،استفاده از مواد اولیه ارزان تر را ضروری می کند. تغییر به جایگزین های گندم نرم به این معنی است که  با اصلاح آرد و بهینه سازی فرآیند تولید هیچ تغییر کیفیتی در محصول نهایی ایجاد نشود.

تولید ماکارونی با کیفیت بالا یک فرآیند پیچیده است. موضوع فقط کیفیت مناسب آرد نیست. خشک کردن و تمام مراحل تولید همچنین امکانات تولید و انتخاب درست مواد اولیه مهم هستند. مقدار زیادی آرد از سراسر جهان به طور مستقیم در مرکز فنی ماکارونی شرکت مولن شیمی واقع در مرکز فناوری استرن در آرنزبورگ  که مجهز به خط تولید پاستا است پردازش و تجزیه و تحلیل می شود. با استفاده از راه حل های تخصص شرکت مولن شیمی آلمان تولید کنندگان ماکارونی و نودل می توانند با به کارگیری بهبود دهنده های اختصاصی، کیفیت محصول خود را بهینه کنند. این امر باعث می‌شود تا به انواع ارزان‌تر گندم روی بیاورند و هزینه مواد خام را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و در عین حال کیفیتی قابل مقایسه با ماکارونی گندم دوروم داشته باشند. سری پاستازیم شرکت مولن شیمی به تولید کنندگان انواع پاستا این امکان را می‌دهد که با آرد حاصل از گندم نرم پاستا تولید کنند که از نظر خواص پخت با پاستای حاصل از گندم دوروم برابری می کند.

تولید پاستا

با استفاده از پاستازایم می توان استحکام بیشتر،کاهش چسبندگی،کاهش از دست دادن نشاسته،تحمل پخت بیشتر،بهبود و ثبات شکل و فرم و بهبود رنگ پاستا را تضمین نمود.

پاستازایم یک راه حل همه کاره واقعی است که برای پاستاهای تهیه شده از گندم دوروم Triticum durum، گندم سخت و گندم نرم Triticum aestivum  یا مخلوطی از این سه مناسب است.مواد فعال اصلی سری پاستازایم آنزیم ها هستند که با توجه به آرد پایه، می توانند محدوده وسیعی از کاربردها را پوشش دهند. تولید کنندگان با استفاده از پاستازایم می توانند ماکارونی با خواص “ال دنته” اصیل را از گندم نرم تولید نمایند.

در یک سری آزمایشات گسترده، کارشناسان شرکت مولن شیمی آلمان توانسته اند با استفاده از گندم نرم پاستایی کلاسیک مشابه پاستای ساخته شده از گندم دوروم را تولید نمایند. علاوه بر افزایش سفتی پاستا، افزودن پاستازیم تحمل پاستا را در برابر زمان پخت طولانی ‌مدت بهبود می بخشد که به نوبه خود چسبندگی آن و ضایعات پخت را کاهش می دهد.