همه ما دوست داریم از خودمان پذیرایی کنیم، چه یک کیک اسفنجی نرم و لذیذ، یک تکه کارامل جویدنی یا یک کروسان! اینجاست که صنعت نانوایی به کمک ما می‌آید!

امروزه، حتی مصرف‌کنندگانی که به سلامت بیشتر اهمیت می‌دهند، می‌توانند طیف وسیعی از محصولات نان و شیرینی را انتخاب کرده و از آن لذت ببرند. همانطور که طعم و مزه تکامل یافته است، طیف محصولات نیز تکامل یافته است و امروزه بازار شیرینی به همان اندازه که رقابتی است متنوع است.

با این حال، چیزی که ثابت مانده است، تمایل مصرف کننده به کیفیت است. ماهیت کیفیت فقط به طعم و مزه مربوط نمی شود، بلکه به بافت نیز مربوط می شود. بنابراین ضروری است که تولیدکنندگان در آزمایشات فیزیکی کامل محصول در مراحل اولیه توسعه و تولید سرمایه گذاری کنند تا از کارایی، دستور العمل های بهینه و مهمتر از همه، رضایت مصرف کننده اطمینان حاصل کنند.

نقش کیفیت در رقابت صنعت نانوایی

مواد اولیه بسیاری از محصولات صنعت نانوایی به صورت پودر های آماده در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد که به راحتی می توان آنها را مخلوط کرد و ماندگاری بیشتری به آنها داد. برای حفظ کیفیت، می توان از یک آنالایزر جریان پودر برای اندازه گیری خواصی مانند جریان پودر، چسبندگی و کلوخه شدن استفاده کرد. این ویژگی ها برای کنترل کیفی بسیار مهم هستند و تحت تأثیر عواملی مانند اندازه و شکل ذرات، میزان رطوبت هستند. تجزیه و تحلیل جریان پودر به تولیدکنندگان امکان می دهد رفتار پودر را پیش بینی کنند و فرآیندهای خود را بر این اساس بهینه کنند.

بسیاری از خواص بافتی محصولات نانوایی به مراحل اولیه فرآیند خمیرسازی ، برهمکنش بین مواد اصلی آرد، آب، مخمر و اکسیژن هوا، و اختلاط خمیر و خواص رئولوژیکی آن بستگی دارد. استفاده از دستگاه تجزیه و تحلیل بافت کمپانی Stable Micro Systems در این مرحله می تواند به تضمین دستور پخت و بافت ایده آل خمیر کمک کند و هر گونه ضرر مالی احتمالی را برای سازنده به حداقل برساند.